10. Qui no podrà ser perceptor d’aquestes subvencions?

No poden ser perceptores de les subvencions (base 4.2):

  • Les unitats de convivència en què la persona titular del contracte d’arrendament, o qualsevol altre membre de la unitat de convivència tingui parentiu per vincle de matrimoni o una altra relació estable anàloga, per consanguinitat, adopció o afinitat fins al segon grau, amb les persones arrendadores. Aquest criteri també s’aplicarà a la relació entre la persona arrendadora i la persona arrendatària, quan la primera sigui una persona jurídica respecte de qualsevol dels seus socis, sòcies o partícips.
  • Les unitats de convivència en què la persona titular del contracte d’arrendament, o qualsevol altre membre sigui propietari o usufructuari d’un habitatge, llevat que no en disposin de l’ús i gaudi per causes alienes a la seva voluntat.
  • Les unitats de convivència quan la base imposable de l’estalvi que consta a la declaració de l’IRPF (casella 435) sigui superior a 500 euros. S’exceptua d’aquesta prohibició el supòsit en què aquest import sigui el resultat d’una dació en pagament conseqüència d’una execució hipotecària relativa a un habitatge que hagi constituït el domicili habitual i permanent de la persona sol.licitant.
  • Les unitats de convivència quan els seus ingressos, abans de l’aplicació del coeficient multiplicador establert a la base 5.4, siguin superiors a 2,831267 vegades l’IRSC (22.558,77).
  • Les persones arrendatàries o sotsarrendatàries d’habitatges gestionats o administrats per l’Agència de l’Habitatge de Catalunya (aquestes persones poden demanar l’ajut implícit).
  • No poden tenir deutes AEAT/TGSS/ATC.
← →